Thursday, January 3, 2013

HARI YANG KELAM KABUT ... WUUU ...

Lepak2 dlm bilik ... Manjakann diri ngn sapu lotion Nivea ... *18 hari skali aku pakai, dasar pemalas* ... Even ngah kesakitan sbb PMS menyeranggg ... Bdn pon mula rasa xsedap ... Sedihnyerr, xdk sapa concern pon ... So, sentap ! Better laaa, blogging ... Leh cejukkan ati yg piluu nih ~.~

Rinih pnya story, wa mauk kongsi sama lu olangg arrr, pasal itu manyak kilam kabot ! Huuu, seyes ckp ... Actually dr smlm kekalutan itu melanda, tp sbb smlm aku xdak dlm situasi tersebot ... Aku kena tempias pon sket sgt laa ... Sipi2 jaaa ... Xla aku serabot ayam ... Entri smlm kn, da aku gtaw aku kna g stock take MPPP rinih ... Aku replace senior sbnqnyaa, ngan dpt arahan dr bos ... Aku okey ja la, well, Im an obey person ... Piirahhh, perasaannn puihhh ! Hikhik ...

Maka pagii nih, aku kna mangun awal laa drpd biasa yg aku dok mangun ... Sbbnyaa, kami nk btolak ke destinasi yg xtaw dok celah mana tuh awal ... Nak awal sbb xtaw tmpt ... Huhuhuu ... Sedihh ... 7.35 am, aku kuaq umah ... Satu hal stuck dlm 5 minit kt smpang nk kuaq umh aku nih ...  Pg2 manyak sunggoh keta ... Xputus kott ... Tensen aku ! Tp oke lagii laa, sbb tiap pagiii pon mmg cam tuh la kondisi yg kna aku lalui ... Aku tabah lah menghadapi ranjau keta berpusu-pusu tuh ...Lpas kuaq, yihaaa ... Jam dah 7.42 am ... *ampa jgn pcaya sgt la aku konon sempat tgok jam pas aku bjaya kuaq dr smpang umh aku tuh, konon laa tuh*... Rushing2x !

Teruskan pjalanan, steady lagii .. Keta kiri kanan dpn blkg mmg manyak ... Tp still bergerak, kira oke laa ... Sampai ja kt Samagagah *anggap ja ampa taw oke*... Mula dh kaki aku kna senantiasa da kt pedal brek jaa .. Ahhh sudaahhh ! Pehal lak nihh ... Nk ke Png pon sesak, nk ke Sbrg Jaya pon sama jaa ... Ya2 ja, konpiden nyerr aku gtaw Azie smlm, slama aku drive xpnhla jemm ... Skali hambekkk kaauuu, stuck dlm jemm ! Serabot aku taw, angkat brek sket, gerak, tekan brek lagi ... Aiyaa, buhsann meyh ... Sensorang lak tuh ...

See, keta bersusun ... Ujan lak tuh ...
Standard dh kalau jemm cam nih, time tuh la, da keta rosak laa, moto rosak laa, jatuh moto laa ... Mcm2 ... Yg kita dok berator blkg nih, mana nk taw jd pa kt dpn ... Jdnya, berdialog sorg2 la dlm keta ... Emosinya mstila mrh ... Hoho ... Skali da smpai tmpt kejadian ...\

Bus nih rusak ! Patutla sesak ... Hohoho ... Pg2 gak la nk rusakk pon
Sgt stress dlm keta ... Lgpon aku first time driving dlm kesesakan lalu lintas mcm pagii td ... Aku mcm jakun gak laa ... Tp still control ayu ... Dlm keta, sorang2 ... So ....

Posing syok sendiri ... hahaaha !
Smbl dgq Hotfm ! Teman aku spnjg jemm tadii ... Makasehhh !
Aktiviti sebegituu akn dilaksanakan bila berada dlm kesesakan lagii nanti ... Hihuhihu ... 8.25 am, baru sampai parking .. N dpt kol dr Azie, mcm cemas jaa ... Aku pon jd gelabah la jugk ... Rupanyaa, Kak Mas dirampok ... I mean dirompak ... Handbag dia, org angkut ... Jahat gilaaa kot !!! Penat2 org sush payah cr duet, sng ja si manusia durjana nih kebas duet org ! Huh, mrh nih ... Seyes mrh ... Tmpt kejadian kt petrol pump, Kak Mas nk isi minyak ... Tinggal keta tnpa kunci keta dia ... Itu kesilapan sbnqnya ... Tp sblm nih xpnh jd, maybe dia ingt oke jaa ... But do remember readerss, kna beware ... Kita bkn leh expect apa nk jadi ... Kita ckp jap ja kita tgl, tp dlm masa jap tuh ja la, ur belongings leh gone cam tuh ja ... Sekelip mata ...

Luckily, xmanyak duet da dlm purse, tp in difficult situation la jugk coz ... Brg2 penting cam IC, lesen, kad bank, hp ... First, kna g repot polis laa ... Itu wajib sbb kes nih melibatkan kes polis ... Kes kecurian or rompakan ... Pastuh baru setel ngn JPN tuk IC, JPJ tuk lesen, Celcom Centre or Maxis Centre or Digi Centre tuk sim card, block kad bank ... Wajib wat smua tuh, kalau x, xtenang hidop ... Aku pnh alami hilangg smua bnda2 pnting tuh sbb pnh kena ragut ... Bila dh kna batang hidong sndiri, aku slalu beringat laa ... Xleh leka sgt ... Kena sentiasa berwaspada !

Aku emphasize u olls, kalau sensorang ... Nk p isi minyak tuh, pastikan keta anda dikunci ... Agk xmo kunci, bwk hendbag bersama anda, even duit xmanyak pon, even xjaoh mana pon nk p kaunter n byq duet minyak nk boh tuh ... Tp demi keselamatan anda n elak kita dr ditimpa kesusahan .. Maka dgqla nasihat aku ... Better kunci la keta tuh n bwk bersama handbag anda ... Ataw nk lg better n lbh selamat, make sure berteman bila nk p isi minyak ... Sorg tgu dlm keta, sorg g isi minyak ... Slmt kann ... Lagi satu, elak la dr pilih pam yg hujung ... Pilih pam tgh2, yg cashier kt kaunter pon dok nmpk ... Itu dikira dlm zon selamat gak laa, sbb bila tgh2 nih, terang nmpk kalau jd apa2 ...

Da setel smua tuh, bru leh gerak ke MPPP, tuh pon replace org lagi n tmbh org lagii ... Mmg kelam kabot ... Ngan xtaw jln, maen redah jaa ... Almost 11 am bru sampai sana n bagusnyerr kami siap kira stock within 30 minutes ja ... Tangkas dan lincah ... Impressed ! =)

Pjg lebar aku berhujah, penat dahh ... Mata pon mula kuyu jaa ... EM xlayan aku mlm nih ... Bertambah sentapppp ... Sedihhh ... Menciii ...
Naseb ada bntl bucuk ...

Assalamualaikum ... =(

No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)