Monday, December 10, 2012

WITH THEM ^____^

Huwarrrgghhh ... *uih nguap* ... Astaghfirullahalazim ... nantok ~.~
Disebabkan bgn awal, n semalam xtdo lena ... EM yg bersalah ! Ketok ketampi, jht sgt !

Assalamualaikum ... It is Saturday murnin ... Murnin peeps =)
Patut ari cuti cam nih leh la aku relax2 ... melaghakan diri ... alih2 bnyk lak kija nk kna wat, i've guest ! huhuhu ~ xbest sket weekend nih ... Nih pon curik2 update entri, sblm lemau n basi trus ,,, nak gk aku update, n entri kali nih pjg maybe ... hehehe ... *ampa sabaqla ek bila baca*
_______________________________________________________

Haha ... Patutnya entri nih di publish Sabtu ri tuh, tp memandangkan aku bz, n broadband aku nih mcm nk kna hawin ja, aku smpn dlm draft ... mlm nih, aku sambong laa ... hehe ... Sbb tahap kesabaran aku mlm nih oke2, lgpon aku sedang mengalami sindrom 'sentap' ... makanya leh la aku tunggu lama bila upload pic n mood sentap aku nih membuatkan aku mengurungkan diri dlm bilik ... ~.~

Them ? Sapa kah ? Kalau him, leh gak kata EM kann ... hehe ... I refer 'them' to my colleague ... Aku kan stil dlm practical training lagii ... a month left ! cptnyerr rasa ... masa skunk kan cpt bergerak ... pejam celik pejam celik ... la, dah Jumaat ? sok cuti ... pejam lg celik lg ... Ahad dah ? sok kija ... alaaa ... mcm tuh la ari2 aku rasa ... huhuhu

Pehal aku suka melalut lebih nih ... pompuan cam tuh laa ... mlt dah leh ckp kan, ckp ckp ckp ! tp da gk yg pendiam, malu2 alah gitue ! ohh sopaann ... aku ? harus laa tak ... non-stop talking ... feveretesss ! hihihi
Oke stop ! Sambong ... xpnh aku update anything yg kami ramai2 wat ... so, terpanggil kt blog nih, nk update sal mereka =)

RR            : Eh ampa taw x, ampa la trainee yg gaya tuh mcm xmo stop practical ...
Trainee      : Yakaa ? Tp haah laa ... xrasa lak cam tuh !
RR            : Kalau trainee sblm nih siap update stat kt fb 'counting days' nk abeh practical ...
Trainee      : Laaa ... yakaa ... *gelak besaq*

Dat conversation shows dat, we are close ... Trainee and staff ... leh ngam arrr ! Part tuh aku suka ! Yes, they are seniors, we as the trainees do respect them even sembang memg serupa nk retak opis tuh ! Kakahkahkahakkk ! eeuuu ... hihihi

Dah 3 minggu ,,, we olls hang out together ,,, due to Jumaat pnya masa rehat yg agk pjg, 2 hours ! compared to Isnin - Khamis sejam jaa ... so area cnie2 ja la kami santap ! Jumaat ja, adalah buah2 pikiran bernas mencurah-curah ... Nk mkn ctue la cnie laa ... hehehe ... Actually kehadiran kami yg trainee kt opis tuh berjaya wat depa tmbh berat pp ! Pp k ,,, bkn badan ! Hahahahaa ! Aktiviti kami tiap ari ,,, makan makan makan ... Lunch tuh standard laa ... Tp nih lbh dr lunch, bekfast ada, hi-tea ada ... Tggal dinner ja x ... Ohh melampau kalau dinner pon kami terjebak bersama ... Tdoq opis laa, xpyh balek umh ! kihkihkih

Pjgnyerr ayat2 pendahuluan ... hahaha ... oke, td aku gtaw dah 3 minggu we olls hang out bersama kan ... Every week tuh da yg pahit n da yg manis ... Normality laa kaann ... Hidup nih kadang pahit kadang manis ... *napa pahit ngn manis ja ek ? tawaq, masam mana p ?* oke, pk sendiri Iylia ! 1st week tuh, Bos blnja ! Ohh terharuu ... senyum2 ja semua ... pakat update stat kt fb ... rezeki Jumaat ... aku pon alhamdulillah ... Kt mana ampa nk taw ? kt PMC (Puncak Mutiara Cafe) kott ... Gah d ctue ! Hengat xbukak utk lunch, sbb aku p slalu time mlm ja, i mean dinner there ...

On da way there ,, smua excited laa ,,, dlm kpala aku ,,, kambing kambing kambing ... hahaha ! Sbb specialty dia mmg kambing ... Tmpt santekk ! Xsnap pic lak ... We olls mmg teruja bila melangkah masuk tuh ... Dlm kpala hotak tuh, wahh mewaahh nyerr lunch rinih ... Waitress amek order ... Kalut semua tgok menu ... huiyooo mcm2 ... harga lg mcm2 ... hehehe ... Kalau byq sendiri mau rabak purse akuh !

Nih konon ja ek ... Candid pon x ... Posing tuh even xtgok camera ... Yg hujung tuh xpnhnyerr candid ... haha

Again the same person xcandid, aiyakk ! Cuna punyerr la khusuk belek menu


Aku ja nmpk candid, padahal aku pon eksyen ja lebeyh ! Kihkih ...
Tuh kira bukti2 kami mmg hepy laa pada mula tibanya kt PMC tuh ... Overr kauuu ! Yalaa, tmpt mmg eskslusif derr ... Nice view, damai, tenang, mcm kt kampong ! Konon2 kami nih berada jauh laa dr kesibukan kota raya ... ecece ,,, ayat aku tuh ! Tapi ... btolla kata pepatah Melayu, ku sangka panas hingga ke ptg, tp hujan di tgh hari yg panas lit lit ! Haaa ,,, mmg panas laa ,,, hati terbakar ! Kami ber 9 org tuh cuma menikmati hidangan nihh ...

See ! 9 org makan k ... Ampa agak knyg x knyg ???
Dua lauk taw xsampai ,,, main dish lak tuh ! Ahh jemm btoi ... nk kata org ramai ... aku xnmpk la plak ... Mcm da yg sabotaj kami lakk ... Geram mmg la geram tp apa leh wat ... Kami pon belasah apa yg ada ja laa ... Lauk yg hjg sebelah kiri sayur tuh, ostrich masak lada hitam ! First time ever aku mkn ostrich ! Agk2 gak mula tuh nk mkn, tp dh xdk lauk laen, bedal jugak laa ... Rasa dia ... ehmm ampa try laa, nk gtaw pon xreti  ... Tp mahal la !

Anggap rezeki cukop manyak tuh jaa ,,, apa pon Alhamdulillah ! Tq bos ! =)

Next week tuh plak, jd cita laen ! Konon xbajet laa nk kuaq jauhh ... Tmbh lak kami plan nk prank Kak Mas sbb besday dia on Monday ... Kami celebrate lmbt la besday dia ... Kalau sambot ari Isnin jugk jd klise, dulu Cuna pon ari yg sama ... So, plan original kami bertukaq bila mana bos inform ckp nk p tgok Kak Ct ngn new born baby ... Gagah dan gigih nya kami susun plan mcm mana nk prank si besday girl ...

Dlm kpala hotak aku, aku nk suprise kt kdai mkn la ... sbb kami akan snggah mkn b4 p umh Kak Ct ... Lagi menunjukkan yg kami nih gagah dan gigih serta puloonnn bila kami mmg xbg dia naek keta ngn Kak Rafiah ... hehe ... sbb da sumthing aku nk wat dlm keta ... Sampai ponin2 aku wat kad konon nk pacak tas puding yg aku beli tuh ... Kak Mas, tolong terharuuu ngn statement itu ... hahaha !

Tuh kroni akuh ! See dat card, i made it in the car taww !
Da sampai kt kdai mkn yg kami xplan pon nk mkn kt ctue ,,, aku ngn kroni2 pnya pulooonn sorok si puding tuh ,,, risoo Kak Mas nampak dah xtanjat laa ... Mkn mkn n mkn, Kak Mas g basoh tgn, trus aku kuaqkan puding tuh, muka Kak Mas masa tuh, tanjat boboy ! Hahahaha ... Oke xpyh gelak sebab xlawak ...

Colourful ! I made that book for her on behalf all the trainee and staff =D
Kami dah plan lama dh, sehari pas besday Cuna lagii ... yg kami akan ready kan sorg satu resipi nk bg Kak Mas ... hahaha ! Sebulan merancang akhirnya tercapai, even Kak Ct xbersama, tetap resipi Kak Ct tersemat dlm file clear holder terpakai yg dh di decorate 'santek' tuh ... *sila muntah* ... hahaha ... Mastermind nyaa Azie, n aku mastermind ke dua, bertauliah taw ! Hiihihii ... Ampa xmo tanya, napa aku pilih beli puding, bkn kek ... Kek sinonim la ngn besday kan ... Klise ... So, aku ubh la beli puding lak, puding tuh pon ala2 kek, dok dlm kotak kek ... Exactly mcm kek laa ... Laen dr yg laen ... I loike ! Hope Kak Mas pon loike ! ngee =D

Kenangan indah menyusul lagii last week ... Aku risau lakk bila manyak kngn bersama nih ,,, risau nt aku nanges missing them ! Wuawuawua ,,, sapa nk tlg nt tuh ... Last week, steamboat !!! Xpnh dibuat org steamboat dlm opis ... *aku xtaw la kalau da yg pnh kn* ... Yg aku taw, xdk la lg ... hahaha ,,, Entri b4 nih kan aku da gtaw yg aku berhempas pulas siapkan perkakas steamboat ... Tuh last minute taw, bos tnya kul 6.30 pm ... Mlm tuh gk cari barang n soknya, steamboat siap tersedia ... See, kalau pasal mkn ja lajuu jaa ... Kalau wat kija, nantok la xdk mud laa ... Oke tuh aku, mereka tidak ...

Taraa ! Steamboat is ready ... Weee ~

Cedok Kak Rafiah cedok ! Kasi kejap perot !

Pulonn makann kottt ! Panas2, mkn ramai2 ,,, tambah lak tomyam sodapp *credit to Azie* ,,, soo tersandar kekenyangan ! Mcm ulaq sawa laarrr ... hahaahaa ! Bila dah knyg, result dia, xleh wat kija laa ... Alasan, nantok ! huhuhuhuu ... Mcm tuh la manusia ,,, heheehee ... Bkn tgh hari ja kami bedal, ptg pas opis hour pon kami sambong lagii ... Dasat2 ! Makan tuh non-stop ... Perot stokin *EM selalu ckp kt aku* huhu ...

Actually, aku mati idea nk menaip ,,, sbb tenet nih mcm hapaa jaa ,,, nk upload satu pic pon take time lama gilaa ,,, tensen ! Trus dr berkobar-kobar nk update entri jd malehh ... Tp entri nih terhasil ngn pjg lebar nyaa ... Surry la to 'them' ... pic xbnyk leh ltk coz tenet yg slow ... Kurg meriah lak rasa entri kali nih ... Tp hope memuaskan la jugk ! Penat gak kerah idea nk menaip entri sepanjang nih ...

Bnyk lg aktiviti bersama ... x terr update lak smua ... aku pilih2 jaa ... Semua nih akan jd kenangan terindah ... ohh myy ... mood sedey laakk ... memandangkan a month ja lg nk bsama ... huhuu ...
Iylia, dunt cry ... hukhuk !

Oke, EM msg ... nk dating sat b4 Zzzz ...
Ninite u olls ... Assalamualaikum =D








No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)