Monday, December 17, 2012

PESAN ABAH

Siap print report ! Yeyeyeyee ... Tinggal nk bind ja ... Sokla bind kt opis ... Patut nk print report tuh makan masa 10 minit cam tuh jaa ,,, tp ngan ralitnyaa berfb sampai dkt sejam nk siap print pon ,,, hish terok btol laa ... Plak tuh bila print nmpk compang-camping ,,, edit lagii sampaii puas hati ,,, print yg baru ,,, edit lagii ,,, print ,,, jemm ! Naseb manyak A4 paper yg ada ... 

Oke2, done lahh ngn report tuh ,,, setel dah pon ,,, yg aku kecoh sgt pehal nyerr ... Ngek ! Short entri ja nihh ... Cuma nk bkongsi pesanan abah tadii ... Menusuk ke kalbu ... Sunggoh x tipuu ... Rasa insaf menyelubungi diri ... 

Pesan abah .....

Dlm hidop nih, da 3 fasa yg org sekeliling akan wajib amek taw ...

1st, kelahiran ....
2nd, pernikahan ....
3rd, kematian ....

Lahir dan mati ... manusia xtaw camana ... ampa phm x ? yala, maksud aku, time dilahirkan kita kn baby ... mana paham apa pon ... n bila kita mati, kita cuma boleh nmpk jasad kita tp stil xleh watpa ... Sbb dah jd roh ... 

Tp fasa kedua tuh, kita dpt rasa ... kita alaminya ... org mesti nk taw ngn sapa kita dinikahkan, cara perkenalan mungkin .. Sbb tuh perlunya kita menjaga diri, hubungan dan hidop kita supaya alam perkahwinan kita tempuh ngn cara yg betol ... 

Tuh ja la, serba sket yg aku nk kongsi ... Aku paham intipati yg abah sampaikan ... Tp aku risau lak, u olls xphm apa yg aku nk sampaikan ... Hope u olls memahami laa ...

Wallahulam ... 

*Ya Allah, lindungilah aku dari segala macam perbuatan yang mengaibkan* 

Ninite, assalamualaikum =)

No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)