Saturday, December 29, 2012

AKIBAT DIMANJAKANN SANGATTTT ....

00:45 am ! My eyes still widely open ... In front of my lappy ... Blogging ...
Da truth is, my eyes are readily to sleep, but my brain tells my eyes, keep open open n open ...
It is actually my heart, is worrying him who is on the way back to his hometown ... I cant close my eyes even Im so sleepy n exhausted ... At this time k guys ! Journey back to North ! Im totally disagreed !!! But still, he did it ... huh ,,, I keep nagging but he pretends like I love what he did ... Stubborn EM !

Waauww ,,, im impressed ! Kahkahakah ... Beletiaq in English kot !
Nvm, I wait for him til he text me when he reach home soon ...

U olls ada pet ? Normally, org suka bela kucing, arnab, ikan, hamster ... kan kan kan ... Like me, I have a cat and a kitten ... In da same species la kann, KUCING ! I love cat n cats ... hahaha ! Tp nk gtaw, dulu2 aku xsuka kucing, seyes xsuka ... Xlaaa aku membenci binatang ini, cuma aku gelii ... Bila tgok kucing ja, rasa mcm eeuuu benda apa berbulu nihhh ... Tmbh lak yg jenis kucing kurap ... Nauzubillah, mmg xsuka cek,  mmg nmpk ketara xsuka tuh bila masuk restoran mana2, except yg esklusif la kann ... kaki msti dok tas kerusi .. Maksud aku, aku akn bersila .... Sbbnya, xmo ada kucing mai dok geser2 bdn dia kt aku ... Geliii maakkk ! Eeeuuu =P

But, it was years ago ... Now, I love cats ... Really do ! Aku pon xtaw napa tb2 aku suka kucing ... Maybe mcm org pnh ckp, org yg xsuka tuh la nt kita dpt ...  Tuh contoh tuk sesama manusia laa ... Tp leh la ditangkap muat dlm kes aku nih jgk ... Dulu xsuka kucing, skunk melebih2 sukanyaa ... Hahaha ! Like I just said b4 ,,, I have a cat and a kitten ... The cat named Kentoi and the kitten named Tommy ... Kentoi is one years old and Tommy baru sebulan lbh ... Mcm bapak ngn anak laa ... Tp aku gelarkan abg dan adik ... Hehehe ...

Disebabkan Kentoi da besaq, dia kurg la nak maen ... Sket2 tuh dia maen gak laa ... Beshaq lak tuh tp satuu ja kureng sket, ekornya kontot ... Tuh sbb laa, tok bg nama dia, Kentoi ... Sapa2 dgq msti ckp, awat pelik sangat nama kucing ang ... Hahahaha ... Sedap xsedap, yg tuh ja dok besa panggil, dia sndiri pon dah paham nama dia Kentoi ... Kentoi nih a boy oke, hensem boy ... *bodo la aku* ... Muka bolatt, kaki mcm pakai stokin putih, bam2 + mok2 ... Kentoi nomey !

Laen ngan Tommy, very naughty taw ... Maybe sbb dia tuh tecikk lagii ... Asyk nk maen ja laa ... Kuat gigit org ... Pastuh cakaq org ... Ganas gila, lasak pon yaa ... Heran tol, aktif semacam ... Bila kna gigit tuh, sakit lak tuh, gigi sgt tajam, p asah mana tah laa ... Tommy nih aku jumpa ... Xtawla sapa gamak buang dia, masa tuh aku rasa, dia baru bapa ari jaa ... Kesiann sgt ... Aku xgamak nk biaq ja, so aku kurung dlm sangkaq Kentoi ... Siap da buai lagii ... Kentoi da xmuat nk masuk dlm buai tuh ... Masa first nk bela tuh, pk apa la nk bg mkn .... Sampai p bli susu ngn botol lagii ... Bg dia hsap susu, luckily la Tommy reti ... Comel ja hisap susu ... Skunk da besaq sket, bg la mkn ikan dh ...

Yg melampaunyaa si anak2 bulu aku nih, depa xmkn ikan yg sekoq tuh ! Depa kna mkn sket2 ... So aku kna potong kecik2 bg depa mkn ... Kalau letak sekoq dpn mata dia, dia xkn mkn ... Sbb dia xreti mkn cam tuh ... Kalau la aku g ltk depa kt market, mau mati trus, sbb xreti mkn sekoq ikan ... Apa daa ... Haa tuh, manjaaa kann ... Geram rasa, tp nk wat camna, aku gk yg ajaq cam tuh ... N melampau n manjaaanyaa lagii depa nih, depa just mkn ikan kembong a.k.a ikan termenung jaa ... Laen2 ikan, sorry naek lorry laa ... Xkn disentuh !

Disebabkann terlalu ikot kehendak depa, si Tommy kalau nk maen tuh kasaq ... Dia asyik nk ggt, nk cakaq ... Hasilnyaa ...
Bnyk kot cakaran yg tersemat kt tangan aku nih ! Pedihh wooo !
Nihla akibat kalau terlampau dimanjakan sangatt  ... Tgn tuan sendiri pon dia cakaq abeh ... Sakitt lak tuh ... Mrh pon bknnya paham, wat xtaw jaa ... Lg dia nk wat, sbb dia ingt, kita nk maen ngn dia ... Ishh geram tol laa ! Nih la nama dia kacang lupakan kulit ... Xpa2, nt wat lagii jentik tinga kuat2 ... Besa sgt nohhh !

Tuhla risiko ada kucing sbg binatang peliharaan ... It damn cute, but tuh laa ... Depa suka menikus which mean, nk maen ngn kita laa ... Tmbh mcm kitten, depa stil xpndai nk control kuku depa ... Taw nk terkam jaa ... Kita yg sakitt .... Moral of da story la kann, pakai glove bila nk men ngn depa k .... Hihihihi

Huhu, surry u olls, aku xleh nk paparkan gmbq Kentoi and Tommy memandangkan aku nih berpegang pada kata org tua ... Kalau amek gmbq, nt mati or hilang ... So aku xmo la mengalami kehilangan atau kematian ... Aku nih kan, oberrr sensitippp ... T aku nanges leh banjir Pulau Pinang nih ... huhuhuu ... Tp actually, aku dah kurg pcaya dh skunk kata2 cam tuh, sbb ada ja kwn aku yg amek gmbq, pjg gk umoq kucing dia ... So, ada la gmbq Tommy and Kentoi, cuma xdk dlm simpanan aku jaa ... hihihii

U olls, di sini ingin aku menyeru bahawasanya, sayangi la haiwan kerana mereka jugk adalah makhluk Allah ... Jgn dianiaya ataw dibunoh ... Kesiann, mereka jugk berhak hidop dlm bumi nih ... Bg aku, kucing adalah the best pet, leh bermanja, leh sembang even xphm n leh dipelok ! hehehe ... =))

I end this entry here, my eyes cannot stand anymore ... Tomorrow will be more interesting entry to be updated ... Tunggu ! *bajet cam ada org bc blog aku nih* ... Nk bubum or tgu EM ... Ehm, pkiaq satg la, konklusikan dulu entri nih ... Ingat u olls, sesiapa yg mendera binatang akan didenda taw skunk ... Denda nyaaa ... Aku check balek t, mata mmg xleh blah dh nih ...

Oke, out dulu ... Assalamualaikum ! =D





No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)