Tuesday, May 28, 2013

PEKERJAAN PALING PELIK DI DUNIA ... WOW !

'Bangun pagi, gosok gigi,
Cuci muka, terus mandi ...' lalala ~
Gosok gigi dengan cuci muka tuh yala aku buat ... Yang mandi tuh belum lagi bilik air seru aku buat ... hihi Aku terus breakfast sekeping roti dan secawan teh o pns ... Bertemankan senaskhah akhbar harian Metro ... Belek sana belek sini ... Lagi kes kemalangan, kes PRU yang entah bila nak setel ... Ouh, bosan ...

Eh, lupa bagi salam pulak ...
Assalamualaikum semua ... hii ...

Belek punya belek helaian demi helaian, mataku tertancap pada satu artikel nih ... Seperti yang tertera kat tajuk entri aku kan .. Pekerjaan paling pelik di dunia ... Insist nak taw ... Meh aku share dengan u olls, yang mana yang tak baca surat khabar pagi nih ....

1) Penguji tempat tidur hotel
   
    'Hotel Test Sleepers' akan tidur di hotel selama waktu bertugas untuk memeriksa kualiti hotel ... Kalau ada baik buruk, theey will tell the management of the hotel ... Wuaahh ! Dasyat kann ... Terlalu mementingkan kualiti untuk menawarkan servis yang tip top kepada pelanggan ... Thumbs up lah !

2) Pengutip teh perawan

    Kat China, hanya gadis perawan sahaja diupah untuk mengutip daun teh kat ladang ... Sebab nak jaga kualiti daun teh tuh ... Lagi bertambah peliknya, si gadis tuh kena kutip daun teh dengan mulut bukan dengan tangan ... Dan masukkan daun teh tuh ke dalam bekas yang tergantung kat leher si gadis perawan itu ... Adehh, gila lenguh kepala nak kena teleng kutip daun ... Yes, sangat pelik !

3) Perempuan sasaran

    Ini umum tahula kan ... The 'target girl' yang selalu digunakan di sarkas ... Perempuan yang diikai lepas tuh dilontarkan pisau ke arahnya ... Normality perempuan la yang bekerja sebagai target girl nih ... Ini macam so so ja la ... hihuhihu ...

4) Tukang cium aroma badan

    Ini punya job, adehh ... Seyes ka ada ? Aku macam tak percaya ja ... hahaha ... Deodoran berfungsi dengan baik berkat daripada lesabaran penguji aroma badan ... Para karyawan menguji tahap bau dan jenis deodoran dengan menghidu bau ketiak si pemakai ... Adehaaiii, sanggupnyaa ... Kalau aku, tidak lah kesanggupan ... hahaha ... Mahunya bau tengik, pengsan aku ... hahaha ...

5) Pembuang tahi telinga

    Yang nih memang tak tercapai dek akal aku ... Punya banyak kerja kat dalam dunia nih, kenapa kena bergelumang dengan benda kotor ... Eeeuu, disgusting actually ... *tolong Iylia, jangan over* ... hihi ... Tapi ini kan regarding kebersihan diri, sepatutnya kena pandaila jaga kebersihan diri sendiri ... Nih tak, punya la malas sampai sanggup kot upah orang buang tahi telinga ... kahkahkah ... Pekerjaan ini dijadikan pekerjaan tetap orang lelaki India ... Mereka dikatakan mahir membuang tahi telinga tersebut ... Haish ... Pelik pelik pelik ...

Hurm, tuh ja la u olls yang aku nak share ... Memang pelik2 kan ... Semuanya untuk dapatkan duit, tak kisah pelik ka tak pelik ka pekerjaan tuh, tetap buat ... Zaman sekarang zaman yang memerlukan duit ... Bak kata orang, selalu la orang kata, 'masuk toilet pon kena bayar' ... Itu menunjukkan zaman sekarang nih, kalau tak ada duit, memang susah sesusahnya laa ... Apa pon, asal rezeki itu halal, bekerja lah ... Duit tuh takkan jatuh dari langit ... Berusaha laahhh ... =D

p/s : Pernah jugak angan2 nak buka kedai cabut uban ... Sebab aku punya skill cabut uban orang tanpa sakit ... *punya bangga, sepak laju2 satg kot* ... hihuhihu ... Itu dikira pelik tak ? Kalau pelik, bolehla aku buat, nanti boleh masuk Metro ... kehkehkeh ...

Perempuan Malaysia pertama bekerja sebagai tukang cabut uban, si Saloma Becok ... kuikuikui ... hihihi ...

No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)