Monday, May 27, 2013

BENGKAK HATI KUH !

Errkk ... Alhamdulillah ... I am full ... Thanx Ibu for treating me, McD ... Wow !
It has been long time jugakk la tak 'melantak' McD ... Tapi tadi, sebab cuaca panas, jadi destinasi hi-tea aku kat McD laa ... Boleh macam tuh ? Hahaha ... Sebab nak sejuk masuk McD oke, bukan sebab craving for McD ... kuikuikui ... Ahh tidak ku kesah la semua itu ... huihuihui ...

Assalamualaikum readers ... Selamat petang ...

Dah hi tea ? Ecece, dah aku nih tiba-tiba hari nih makan petang, tanya u olls pulak kan ... Dasar ! Kahkahkah ... Oke, nak story mory la sikit kat u olls ... Tadi before aku singgah makan tuh, aku ke pejabat pos dulu ... Kenapa pergi pejabat pos ? Bayar bil-bil, mengepos surat or barang, menerima surat or barang dan sebagainya laa ... Intention aku pergi tadi, oke mengepos surat ... Surat apakah ? Biarlah rahsiaaa ... =P
hihihi ... *yang pasti bukan surat cinta* ... kehkehkeh ...

Refer ke title entri aku oke ... Boleh bayang ke'sour'an muka aku nih ... Geram geram geram ... Mana taknya , aku tadi nak menggunakan khidmat pos express or pos laju aku sendiri tak pasti sebab ketidakpastian aku dalam menyatakan perbezaan antara dua jenis pos itu ... U olls leh terang kan ? Haha, ngeng jugak aku nih ... Adakah both pos implement kan slogan 'dijamin sampai esok' ? Oke, jawab sat u olls ... hahaha ...

Inilah yang terjadi bila mana jarang-jarang sekali berurusan di pejabat pos ... Yala, kalau nak bayar bil-bil rumah pon bukan aku yang ditugaskan untuk men'setel'kannya ... Aku kan ibarat mem besar dalam rumah nih ... kihkihkih ... Bila dah kena pos surat sendiri, maka it becomes a problem to me ... Ini bukan berkaitan segan or malu ... Bukan bukan bukan ... Jangan tohmah aku sedemikian ... hihi ... Nih regarding aku yang mementingkan security of the surat yang aku nak pos tuh in high level laa ... Tak mahu la timbul masalah tak sampai surat tuh ka or etc laa ... It is important kot, very important !

But then bila aku mula buka mulut nak tanya si staf tuh, muka dia macam mintak penendang aku ... Hish ! *sorry, agak kasar* ... But then itu hakikat ... Bengkak gila hati ... Tanya pon nak tak nak ja jawab ... Siapa tak marah kan ... Tolonglah wahai orang-orang yang deal dengan pelanggan nih ... Mesra pelanggan oke ... Smile and greet us well la ... We olls tak tahu of course la we olls tanya ... Tak payah la nak tengking2 nak terjah2 ... Relax sudaa ... Memang dah tanggungjawab u olls kena melayan customer ... So betul2 la buat kerja ...

Tuh ja la aku nak bebel ... Tiada la hapa kebenda sangat ... Tapi tuhla, rasa macam ishh ... Geram betolla ... Aku nih senyum sampai nk terkoyak bibir, dia mencerut teruk ... Hoh ! Sabar saja lah ...

Nasib ibu ada, sejukkan hati ... Kalau tak, rasa dah kena sound dah mak cik tuh ... Derr geram betul kawe !

Hoho ... Kenyang sampai malam ... =D
Jum lah, nak keluar bergusip ...
Tata titi tutu ... =D



No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)