Monday, May 27, 2013

KENANGAN LALU MENGUSIK KALBU =D

Gatal-gatal badan nih ... Adeyaaii ... Nyamuk nih, kenapa gigit aku yang manis ini ... Kasihan tau, serupa monyet sudah, tergaru sana tergaru sini ... Kaki tangan habis kena gigit ... Mopiko dah habis pulak ... Alaa ...

Assalamualaikum ...

Hey readers kesayangan ... tak tido lagi ka ? Melayan perasaan ? Termenung bertemankan bulan bintang ? Amboiihh, sangat sastera aku ... hikhik ... Malam nih, mood jiwang karat ... hahaha ... Tetiba ja, kenapa ! Akan diceritakan kepada u olls ... Sabar2, tengah susun kronologi biar nampak santek ... hihihi ...

Alkisahnya bermula, baru 10 minit pejam mata lepas penat menelaah blog, haha ... Bukan buku, tapi blog ... hihi ... Incoming call daripada uncle, suruh bawak sepupu pergi rumah ibu, cari buku aku time Form 6 dulu ... Oke, flashback balik, aku mana pandai dulu ... *sekarang ang cakap ang pandai ka Iylia,hahaha* ... Actually sekarang pon biasa2 saja ... hehe ... Tapi aku sempat lower 6 ja, upper 6 tak sempat, aku blah kan diri ke UITM ... =) *bila masuk U, tiba-tiba rasa pandai, hihi*

Sesampainya kat rumah ibu, pulonn la kami memunggah kotak2 yang ibu cakap banyak buku aku ... Cari punya cari, tidak bertemu pon ... Penat eden ja lahh terpanjat sana terabat sini ... Adehhaii ... Tapi semangat kami tetap kental, terus geledah bilik ke bilik umpama pakar forensik mencari bukti pembunuhan ... kahkahkah ... *oooverrr kau* ... Sia-sia usaha kami, tetap tidak berjumpa ... Hampa ...

Tapi best part nya ... time syok2 geledah tuh, aku terjumpa barang-barang lama ... First jumpa nih ...

Novel aku banyak lagi tertinggal kat rumah ibu =P
Geledah lagi, macam perampok ... Terjumpa satu buku A4 ... Selak-selak ... Apa isi dia ... Kosong ja ... Selak pulak dari belakang ... Belakang ke depan, ada la empat muka surat ja tertulis ... Rupa-rupanya sajak yang dikarang sendiri suatu ketika dahulu ... hahaha ... Berbakat jugak aku nih dalam mengarang sajak ... hahaha ... *muka bangga, hidung kembang kempis*... kihkihkih ...

Lagi, jumpa sebuah buku kecil, cumil ja ... Tertera namaku di cover buku tuh ... Belek-belek, eh memang tulisan aku ...

It is my diary on 2007 !
Hahaha ... lawak sungguh ... After more than 5 years, rupanya diari nih still tersimpan dalam kotak peribadi aku kat rumah ibu tuh ... Gelak aku guling-guling bila baca intipati diari tuh ... Ya rabbi, jiwang la melampau ... 2007 = aku 18 tahun time tuh ... haha ... Susunan ayat yang adehh aku yang baca pon geli ... Jiwang teruk kot ! Sabar saja lah ... Masa tuh konon bercinta dengan ex aku nih, so pahit manis terlakar la dalam diari aku nih ... heheehee ... Kenangan ... Hanya tinggal kenangan ... =)

Bila dah baca tuh, mula la aku flashback balik kisah cintan aku dulu ... hahaha ... Malu la nak kongsi dengan u olls ... Tapi yang pasti ada la indah dan suram ... hikhikhik ... Standardla bercinta kaann ... Belasan time tuh, aku pon tak matang lagi ... hehehe ... Cinta zaman remaja, penuh dengan suka duka ... hihihii ...

...............................................................................................................................................................

Patutnya entri nih semalam publish tapi memandangkan tenet aku macam %^*$, tertangguh la sampai pagi nih ... hihi ...

Okelah, moh kita mandi ... hehe ...
Tata ...

'Bila, yang tertulis untukku,
Adalah yang terbaik untukmu,
Kan ku jadikan kau sebagai,
Kenangan yang terindahhhh ... lalala ...'
*lirik tak betul rasanya, belasah jaa* ... PEACE ! =D

No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)