Monday, June 10, 2013

PERGINYA SENIMAN DAN SENIWATI ...

Just arrive home ! Panas terik kat luar ... Bahangnya terasa ... Thank God sebab bilik aku nih punya kipas siling yang umpama kipas helikopter laju berpusing ... Kurangla rasa panas ... hehehe ...
Class setel untuk hari nih ... Until 1 pm saja ... Release ... ngee ... *release sangat kan, study untuk quiz besok!* ... Ups, lupaa ... Alaaa ... =(

Assalamualaikum ....

How's today u olls ? Better than yesterday kah ? Hope so k ... Jangan stress, keep smiling no matter what keyh ... hehehe ... *padahal aku yang stress tahap gaban nih* ... Oke, kurangkan stress dengan lepaking kat blog sendiri ... One of my way to reduce my stress ... huhuhu ...

Ada something nak share sini, tentang pemergian seorang seniwati negara, Allahyarhamah Latifah Omar, yang mana telah menghembuskan nafas terakhir petang semalam ... Beliau menghadapi kanser usus ... Al Fatihah buat Allahyarhamah ...

Beliau terkenal dengan filem 'Bawang Putih Bawang Merah', aku memang enjoy filem tuh ... Part nyanyi kat bawah pokok tuh ... Part bagi ikan kaloi makan ... 'Mak, timbullah mak, Merah bawakkan nasi degan sayur keladi' ... Tengok, hafal kot ... Hehehe ... Peminat retro mestilah ingat dialog filem klasik dolu-dolu ...

Sebelum nih, kita dikhabarkan dengan pemergian seorang seniman, Allahyarham S.Samsuddin yang juga telah kembali kepadaNya ... Moga roh Seniwati dan Seniman ini ditempatkan di kalangan orang-orang beriman ... Aminnn !

S. Samsudin atau Sudin, rakan seperjuangan Allahyarham Tan Sri P. Ramlee dan Seniman Aziz Sattar ... Juga merupakan seniman yang aku minati ... Filem yang menggandingkan trio ini seperti Bujang Lapok, Seniman Bujang Lapok, Pendekar Bujang Lapok memang tak kering gusi tengok ... Asyik gelak ja, sampai sekarang aku tak pernah jemu tengok filem yang ada trio nih ... hee ...

Bagi peminat retro seperti aku, even mereka dah tiada, tetap mereka akan dikenang sepanjang zaman ... =)


Lagu daripada filem 'Gurindam Jiwa' lakonan Latifah Omar dan Noordin Ahmad ... Lagu nih kiasan dia memang memukau hati ... Sedaapp ... Sejuk hati dengar ...

'Kalau Tuan mudik ke hulu,
Carikan saya bunga kemboja,
Kalau Tuan mati dahulu,
Nantikan saya di pintu syurga ... ' *EM, hayati !* =P


Nih sedutan filem 'Seniman Bujang Lapok' ... Part yang Ajis kena tipu dengan Sudin ... hahaha ...

Enjoy readers ... Fokus kepada kerja yang bertimbun !
Bubbye =D

No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)