Tuesday, June 11, 2013

MORNING ! =)

Mata ku ! Celik luas-luas k ... Study study ... Huhu ... Jap lagi quiz ... Hoh, quiz ja pon ... =P

Assalamualaikum readers ...

Bangun ka belum nih ? Bangguunnn ... And perform your Subuh ... Aku tak apa la, terkecuali ... Hehehe ... Entri di awal pagi hari ... Menakjubkan ... Hahaha ... Seawal 5.30 am aku dah terbeliak mata membaca notes ... Huhuhu ...

Hurm, nak la aku kongsi sikit kat sini ... Mengenai cara study ... Ada sesetengah orang boleh study dari malam membawa sampai ke subuh and after subuh baru tidur ... Aku pernah study cara itu, tapi serious, bangun pukul 12 pm sebab tidur kan after subuh, aku demam terus ... Hahaha ... Tobat aku tak buat dah lepas tuh, dahla final masa tuh ... huhuhu ... *Thanx God sebab berjaya gak, hihui*...

Ada pulak orang, tidur awal di malam hari and bangun awal seawal kul 4 am macam tuh ... Haa, itu aku ... Kekadang tuh tak menjadi jugak sebab tak determinasi nak bangun and study ... Bila ada hari yang penuh azam dan penuh komited, maka aku bangun terus saja ... Tak ada la liat semacam ... Hehehe ... Mind bila dah set, automatik u olls mampu bangun awal ... Kalau tak, phone u olls letak la lagu bising mana pon jadikan alarm, u olls takkan bangun punya ... Hahaha ... Bak kata orang la kan, letak bom sebelah telinga pon takkan bangun ... Kuikuikui ... Terasa kah ? Itu bercakap pasal diri sendiri jugak ... hehehe ...

Tapi apa yang aku buat, tidur dulu then bangun awal ... Itu dapatkan kesan positif jugak ... Belajar di awal pagi lebih baik mungkin kerana faktor persekitaran yang sunyi sepi .. Yala semua orang tidur ... Otak senang nak absorb apa yang u olls hafal ... Formula yang u olls kena ingat ... Serious ! Tak percaya, u olls try dulu ... Lebih afdhalnya kalau sebelum u olls study, u olls solat Tahajud ... In syaa Allah lebih berkat study u olls nanti ...  Senang masuk apa yang u olls baca ... In syaa Allah ...

Hehe ... Sedikit perkongsian untuk hari ini ... Apapon, lain orang lain cara studynya ... Kalau dah cara itu sesuai dengan diri, so carry on with that way ... If not, boleh guna cara aku ... Kikiki ... K la guys, nanti jumpa lagi ...

Have a nice day today k =D

Comel ! =)

No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)