Monday, March 11, 2013

ROPEWALK =)

Kepanasan melanda bumi Arau malam nih ... Seyes ... Rasa nak tidur dalam toilet ja ... Haduihh ... Tadi ada la hujan kejap ... Masing-masing assume panas sebab nak hujan ... Alih-alih hujan tak sampai setengah jam, still sekarang panas lagi ... Hish ... Napa laa ...

Assalamualaikum ...

Yes, I am back in Arau now ... Weekend kat rumah boleh diklasifikasikan as heaven jugak la ... hehehe ... Almaklum semua tuh kan ... Ada pepatah melayu mengatakan, hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri ... Better lagi negeri sendiri ... Se'selesa' mana pon tempat orang, tempat sendiri lebih selesa ... huhahuha ... Panjangnya ayat ...

Oke, this morning, aku ada pergi meronda kat satu tempat nih ... In Penang la ... Not far from my home ... With my uncle, I went there ... Aku jarang melepak situ sebab entah ... Tidak didedahkan sangat oleh parents mahupon family ... But tadi pagi, disebabkan need and desire aku nih memuncak ... Makanya, aku dibawa la oleh uncle aku meronda kat tempat nih ...

Main Entrance 
*U olls abaikan that guy dalam gambar tuh, hakikatnya aku rembat dalam Google ja*

I dont know why it is called ropewalk ... Rope is tali ... And walk is jalan ... Translate tali jalan ... Or jalan tali ... hahaha ... Tapi, perniagaan berlangsung sepanjang jalan ... Sebab tuh mungkin dipanggil ropewalk ... Interestingnya kat sini, ramai peniaga yang menjual barangan antik or barangan lama ... Aku berminat, sebab aku kan Saloma ... hihihi ... Rata-rata peniaga kenal uncle aku, n justeru itu aku pon diperkenalkan jugak la ... Singgah tiap kedai, ayat nih ja keluar dari mulut uncle ...

'Saja la mai, bawak anak menakan ronda .... ' ... Aku sengih ja ... hehehe ...

Tahu tak, yang best part bila meronda kat situ bila aku terjumpa sebingkai gambar sepasang suami isteri yang telah lama menjadi idol aku ... I admire them the most ... huhahuaha ... Guess who ...

See ! P Ramlee dan Saloma ^.^
Happening gilak ... Sebab dapat abadikan gambar di atas dalam hp ... hihihi ... Retro will always win my heart ... hehehe ...

Actually entri nih ditulis semalam but then my broadband buat hal ... Nak upload gambar punya la lembap ... So, I was stress and just off the lappy ... And sleep soundly ... kuikuikui ... Not snoring oke ... hahaha ... Hari nih baru leh publish ...

Anybody yang datang Penang, datang mainland la, sebelah pulau aku tak tahu sangat ... Bolehla singgah ropewalk nih ... Barang-barang dijual dengan harga murah dan berpatutan ... Cewaahhh, promote tuh ! Tp itu fakta ... Nanti nak ajak EM lah ... Nak paw duit dia ... hahaha ...

I better move, sebab diskusi pukul 9.30 ... See you soon readers .... =D

No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)