Saturday, February 2, 2013

BERSYUKUR

Relaxing on my bed ... Fuhh !
Assalamualaikum ...
Sakit jari ... Sakit tangan ... Sakit pinggang ... Tapak tangan kecut habis ... =(

Angkara membasuh baju yang banyak ... Kalau baju aku sorang, accepted lagi ... Nih tak, baju rakyat jelata sama ... huwaaa ... Memang leh patah pinggang aku nih ... This is due to mesin basuh yang telah dimasukkan ke hospital gara2 kencing tak lawas ... hukhuk ... Dah 3 hari taw ... Tiap hari aku kena basuh menggunakan tulang empat kerat aku ... Letih !

Entri ini bukan nak merungut, cuma aku nak gtaw betapa letih nya membasuh baju manually ... Which is, using your hands to wash the clothes ... Bagi u olls yang ada mesin basuh tuh ... Bersyukur lah ... Guna ia sebaik mungkin k ... Jangan tindas dia ... Maksud aku, hentam letak kasut sekolah ka, letak alas kaki yang keras tuh ka ... Never ever k ... Nanti merosakkan ia ... Some more, make sure dalam poket seluar tuh tak ada coins ... Once coins dah masuk dalam mesin basuh u olls tuh, maka kencingnya bakal tak lawas ... I mean it cannot spin your clothes after washing ... huhuhu ...

Bahagianya hidup kalau just tekan button 'ON' and then 'START' ... After about 25 minutes *tetiba aku xsure bapa lama*, end of washing rinsing and spinning session ... Mesin basuh memudahkan kita untuk cepatkan buat kerja rumah ... In case of that, we need to use wisely ... Do not harm it k ... I miss my washing machine ... I need u dear, coz, my pinggang hampir patah membasuh dan membilas ... sob sob sob !

Gasping for air ... huhu ...
Syukur pada yang ada, pada yang tak ada, kumpul duit n adakan sebuah mesin basuh ... hehehe ...

Entri aku kali nih, macam mengarut kan ... huhuhu ...
Peace yooo !

No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)