Friday, April 29, 2016

SOK SEK

'Cepatlah p update entri, satgi tidoq lambat, esok dahla kerja, bla bla bla bla bla', leter si tunang.

Spoil taw, time nak anje-anje tuh, dia suruh letak phone and update entri. Yala, sendiri yang cakap nak blogging kejap lagi, terus dia tak nak cakap lama-lama lagi. Huhuhu. Mata masih segar, hairan. Pelik. Tiada rasa kantuk menyinggah di pelupuk mata. Jangan esok kepala hempap ke meja kerana mata berat tak mampu dibuka.

Assalamuaikum. Kedengaran bunyi guruh di luar. Harapnya basah bumi sekejap lagi. Baru nanti lena nyenyak diulit mimpi dalam dingin malam yang sunyi. Sunyi? Ouh tidak bagi tempat di mana aku berpijak sekarang, memandangkan suasana hiruk pikuk seperti jam 8 masih kedengaran walau jam sudah menunjukkan 12.30 pagi. Sudah menjadi kebiasaan kami yang menetap di sini, bunyi bising yang kedengaran tidak akan pernah jejaskan mimpi kami. Aiseh!

 Aneh, jariku pantas menaip, tapi apa yang aku taip? Entri ini nak katakan pasal apa? Hahaha, otakku jem, ligat mencari idea. Takkan aku nak bercakap pasal kerja lagi. Itu dah jd norma kehidupan. Tak ada kerja yang senang. Belajar pon susah, kan? So kerja or belajar, asing-masing ada waktu susahnya, Tapi you will be paid off in future. Meaning to say, you manage to success with flying colours, or you manage to perform well on work. Kerja tetap kerja. Kerja takkan pernah habis. So kuatkan laaa hati nih seadanya yang boleh.

________________________________________________________________________________

I got to go. Tetiba mata mengantuk tahap apa dah

No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)