Friday, September 5, 2014

OUH MY RESEARCH !

Tik tok tik tok tik tok ... Pukul 1.06 pagi .... 5hb September 2014 ...

Assalamualaikum ...

Ada yang belum tido ka ? Lewat dah, bawa-bawa la diri ke katil ... Tidur kena cukup ... Barulah bertenaga esok hari ... Huwargghh ! Pandai nasihat orang ... Yang aku tak tidur lagi dah kenapa ... huhuhu ...

Hakikatnya aku sedang menelaah artikel ... Kerana dissertation kuh, aku gagahi jua ... Sambil-sambil aku menunggu Khairi contact aku ... Tapi banyak wassup satu pon dia tak reply ... Busy agaknya ... Hurmmm ....

Aku dilanda kantuk yang melampau ... Normal lah aku bila membaca bahan ilmiah ja mata cepat saja nak tutup ... Ce baca novel, tak tidur semalaman pon aku sanggup ... Kihkihkih ... Nampak tak beza kat situ ... Yang lagha, yang membuai perasaan jugak la menarik minat ... Hehehe ...

Tapi aku syukur, tajuk research aku tak la seboring proposal aku semester lepas ... Even aku manage to pass the proposal, aku memang macam dah rasa agak susah nak bawa tajuk proposal tuh untuk research aku ... Alhamdulillah first meeting dengan supervisor (SV) aku, dia tukarkan kepada tajuk yang ringan sikit ... Aku tak cakap senang, tapi kata mudahnya, boleh laaa ...

Bahan pon SV dah bagi, cuma tugas aku membaca dan come out dengan idea untuk flow research aku, what am I goin to investigate, how to investigate, what's the result ... Sekarang nih, aku boleh cakap 15% la aku dah boleh bayang flow research aku ... In syaa Allah, baca sikit lagi ... Mampu kot cerahkan lagi jalan cerita reserach aku ...

Berkisar pasal non-profit organization (NPO), ia sesuatu yang menarik ... Contoh aku boleh bagi macam pusat tahfiz, tuh salah satu organisasi yang tidak menghasilkan apa-apa keuntungan ... It is more to provide service, untuk ajar anak muda celik al-Quran ... So, aku di sini nak mengkaji capacity and capability organisasi untuk tingkatkan rasa kebertanggungjawaban organisasi terhadap penderma, golongan yang menerima, organisasi itu sendiri dan rakan sesama organisasi ... Aku harap u olls faham la apa aku nak sampaikan ini ... Risau aku kalau u olls blurr ...

Ini kan cerita 15%, bila dah upgrade nanti aku cerita lebih details ... Apa pon ... U olls doakan la aku mampu siapkan research aku nih on time ... In syaa Allah aku akan berusaha sedaya upaya aku ... Akan lakukan yang terbaik ...

Sekian la sembang-sembang kosong aku ... Hope u olls tak cemuh ... Tapi idea u olls kalau nak share amat aku hargai ... Amat aku alu-alukan ... =D

Malam bulan di pagar bintang ...
Khairi, where are you ? =(

No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)