Saturday, November 17, 2012

ALAHAN SINGKI ? ALAHAN GOSOK GG ?

'Tommy ! Jgnla ggt kaki ,,, Adoii ! Tommy jgn kacau laaa... Pantang sunggoh aii nmpk kaki kodek sket ... '

Haaahhhh !!! Shiyuuuuuuu ,,, larii si Tommy xcukop tanah ... Ayat nih aku nk argue sat, 'lari xcukop tanah' ...
Aku tgok tanah tuh cukop ja, xkurang xlebih ... Tggal lg tanah tuh jd xsama dahla akibat pijakan yg ganas kerana lari sekuat hati ... Hahahaa ! Sapa2 tolong jwb sat kemusykilan yg melanda diri aku nih !

See da title, nmpk mcm aku nk bercerita pasal penyakit kan ... Eh2, adoiii ... Tommy !!! Hish geram tol ngn budak bulu sekoq nih ! Ang ingt kaki aku nih ikan termenung yg ang dok bedal tiap ari kaa ! Huhh ... Mohla, berangkat masuk bilik ....

.............................................................................................................................................

Mana td? Haa ,,, alahan ! Ampa ada alah apa2 ? Bukan lelah tapi alah ... Lelah tuh suatu penyakit, asma ! Tapi alah tuh maksudnya xleh mkn or minum sembarangan, or wat apa2 sembarangan, bisa dtgla penyakit padanya ... Aku bg contoh ,,, sumone tuh alah pada habuk ,,, if terdedah pada habok jugk makanya penyakit asma akan menyerang ... Alah yg menyebabkan lelah ! Ohhh myyy ... Act bercakap pasal aku tuh, aku mmg xleh terdedah dkt habok dan debu, dikhuatiri lelah akan menyerang ... Dan nanti terpaksa berulang alik ke hospital sbb nk sedut oksigen ! Huhuhuu, kesiannn ...

Oke2, tuh alah yg normal la bg org yg mengidap asma ! Tp aku gk ada alah lain yg kalau ampa dgq mesti akan ckp ... 'ish, nonsense btol' ... or ... 'mengadanyaa ang' ... or ... 'elehhh, saja nk gtaw dia tuh laen dr org laa tuh, nk mencapap la konon' .... ohh ! bnyknya tanggapan org ... nih blom cita, bila cita bertambah2 la kot ,,, ahhaa, aku bukak cita yaa ...

Mana la ada org alah pada singki ,,, kedengaran sgt mengarut ! Tp hakikatnya berlaku pada aku ... Aku sendiri heran + pelik = blurrr ! Lepas ja aku makan, n mmg arah yg ku tuju ke singki la, nk basuh tangan n basuh pinggan ,,, ang nk mampos xbasuh ,,, mau berkajang2 la aku kna leter stg ngn Tok ... Oh no3, xsanggop laa ... Yg jd xbestnya bila ke singki nih, terus tekak ku meloya ,,, apa yg aku mkn tuh mula dah tersekat kt tgh2 kerongkong n buweeekkk ! Oh mmyyy ... Belom nk hadam dah kuaq balek ... Tu pasaila aku payah nk gemok kot ... Hadoii !

Logik jugk aku meloya n memuntahkan isi perot tuh kalau aku nih minum ayaq bersusu pas mkn nasik tuh ... mulanya aku pk ,,, oke aku mkn nasik n minum teh tarik ! mstila jd geli2 n loya2 n *xpyhla aku ulang bnyk kali kann* ... Tp mslhnya, even aku minum ayaq suam pon, still terjadi bnda yg sama ... Sbb tuh aku declare kan yg aku mmg alah pada singki ! Huish ! Parah aku jdnya ,,, yalaa, xkan la aku mkn pastuh xg basuh tangan n pinggan ... Anak dara apa tuh ! Jdnyaa ,,, aku gagah jugk la ... gagah=memaksakan diri ...

Aku elakkan 'buweekkk' berlaku ngan dok lama pas makan ,,, dalam 15 minit mcm tuh ,,, barula aku gerak ke singki ... If not, maka hasrat aku nk add up my weight xmampu terlaksana ... huhuhuu ~

Bangun pagi... gosok gigi....
Cuci muka... terus mandi... lalalalalaa ~ *aku da xingt bait kata lagu nih, kna tnya bdk2 tadika*

Haa, gosok gg tuh jd masalah kt aku ! Tp xknla xgosok gg, haiyaa mau kuning + cekelat gg aku yg siong nih ! Ohhh myyy .... Makanya aku kena la jugk gosok gg ... Tuh bnda wajib perlu dibuat tiap kali aku mand ... 1x mandi, 2x gosok gg ... Sblm mand n slps mand ... Dah jd habit mcm tuh ! Even ter'buweekkk2x' pon tetapla aku kna gosok gg ... Kebersihan itu separuh dari Iman ... Allah sukakan kebersihan dan kekemasan ! Oh insaf sekejap ...

Kita gosok gg bknnya rodok si berus gg tuh masuk anak tekak, tp aku heran btol napa aku jd cm tuh .... Sekali lg ... Heran + Pelik = melengung aku tiap ari ... Wuawuawua ... Saban pagi dgq ... Sampai Tok tegoq, 'Oii kak, ang awat? Mkn slh ka?' Toink ! Toink ! Berkenaan mkn, haa, maybe aku mand selepas mkn dats y la mcm tuh kan ,,, Aku nih perot stokin, bila dh lapaq, xkira aku blom mand or dah mand or xmo mand dh, aku belasah dulu sepinggan nasi *kalau lapaq nya xbapa agresif, kalau lapaq yg agresif mau 2 3 pinggan* ohh, buroknya perangai anak dara nih ! huhuhuuu...

So, aku berubah ,,, *ayat mcm xleh blah sket* ...aku pon skunk even lapaq tera mana pon, aku akan mandi dulu n barula menghadap makanan ... I tot berkesan la, tp unluckily tetap terjadi ! Oh fed up ! Stil smpai skunk bnda tuh dok jadi jugk ... Aku ignore ja la, da biasa, da habit ... Huwaaa !

Tp aku ter pk ... masuk future sket ek ,,, hihihi ... Mau kalau aku nih berumah n bertangga, dok wek wek pagi2 ,,, mau si 'hubby' aku nt pikiaq, ehh, baru seminggu da lekat? hahahahaa ... Damn ! Teros jeemmm pala otak aku ... kahkahkah ,,, gelak besaq .... !

Si Tommy melentok kt aku dah ,,, nantok ya sayang ,,, jum nek buai ,,, bubum ek ....
p/s : bila la aku nk g dating ngn dentist ??? =D





No comments:

Post a Comment

In syaa Allah... komen anda sangat bermakna.. :)